Άνθρωπος με σάρκα, οστά και… τεχνικά προβλήματα!

No-school

[photo via Christopher Vasquez | License: CC-BY]

Οι παλιότεροι ίσως και να θυμούνται το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) στο σχολείο. Μπορεί (και προφανώς πρέπει) να διδάσκεται ακόμα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας. Δεν ξέρω τι γίνεται τώρα. Από τότε που πήρα Απολυτήριο, δεν έχω περάσει ούτε ξυστά από σχολείο.

Εμείς το μάθημα το είχαμε διδαχθεί από έναν παππούλη θεολόγο, που πίστευε πως ο προορισμός του ανθρώπου ήταν να γίνει ένα με τον Κύριο του και σε κάθε ευκαιρία παρέκλινε του αντικειμένου του μαθήματος και αφηγούνταν Παραβολές, λες κι ήμασταν στην ΣΤ’ Δημοτικού (με το παλιό βιβλίο Ιστορίας). Μαθαίνω από φίλους πως δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από τότε. Για να γεμίσουν τα ωράρια των καθηγητών, ακόμα και σήμερα, αναθέτουν σε γυμναστές να διδάξουν ιστορία, σε πληροφορικούς να διδάξουν γαλλικά (ή το αντίστροφο) και άλλα τέτοια ευτράπελα…

Η αντιμετώπιση των διδασκόντων τότε ήταν υποτιμητικότατη για το μάθημα. Πολύ νωρίς φυσικά η αντίληψη αυτή πέρασε και σε μας. Το μάθημα προσφερόταν για «χαβαλέ» κι έτσι το γράψαμε στα παλιά μας τα παπούτσια. Εδώ γράφαμε πολύ σημαντικότερα πράγματα στα παλιά μας τα παπούτσια και χωρίς έξωθεν προτροπές, το ΣΕΠ δε θα γράφαμε; Ίσως γι’ αυτό σέρναμε και τα πόδια μας όταν περπατούσαμε – από τα πολλά που είχαμε γραμμένα στα παλαιά των υποδημάτων μας, χαράσσαμε αυλάκια στους δρόμους! Μετά ανακαλύψαμε τις γόβες, γλύτωσαν οι δρόμοι, την πάτησαν τα πλακάκια…

Στη μνήμη μου όμως αυτό το μάθημα χαράχθηκε σαν μάθημα αυτογνωσίας. Με βοήθησε στη μετέπειτα ζωή μου να γλυτώσω από ψυχαναλυτές, απογοητεύσεις, κρίσεις και άλλα θλιβερά επεισόδια. Να βρω το δρόμο μου στη ζωή.

Θυμάμαι στο τελευταίο μάθημα τον σεβάσμιο παππούλη να κάνει μία μόνο ερώτηση – τη μοναδική που είχε σχέση με τον ΣΕΠ – και να με «ξυπνάει» μια για πάντα από τον επαγγελματικό λήθαργο: «Εσύ Μάρα; Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις; Σε ποια κατηγορία ανήκεις;».

– Εγώ; Μα εγώ είμαι μια κατηγορία από μόνη μου! Δεν χρειάζεται να μεγαλώσω για να το διαπιστώσω αυτό.

Κι έτσι κι έγινε. Για αλλού πήγαινα κι αλλού βρέθηκα. Εγκλιματίστηκα όμως – δεν εγκλημάτησα. Είναι αυτό που λένε, πως «όσο εσύ κάνεις σχέδια για τη ζωή, εκείνη κάνει για σένα». Τουλάχιστον δεν μετάνιωσα, ούτε για τα δικά μου σχέδια, ούτε για αυτά που η ζωή μού επιφύλασσε. Προσάρμοσα το περιβάλλον μου σε μένα και όχι τα ιδανικά μου σ’ αυτό.

Μια δεκαετία αργότερα, άντε μιάμιση, χρειάζεται να αποδείξω εκ νέου πως πράγματι είμαι μια κατηγορία από μόνη μου. Πρέπει να φιλτράρω όλες αυτές τις υπηρεσίες, που μου παρέχονται αφειδώς, ελεύθερες και τσαχπίνικες και να κρατήσω μόνο αυτές που μου είναι χρηστικές. Σε μένα μοιάζει με βουνό, γιατί δεν είμαι εξοικειωμένη με την τεχνολογία, αλλά στα μηνύματα των νέων μου φίλων μοιάζει με καθημερινή ρουτίνα.

Κι άντε, ένα Gmail κι ένα wordpress τα καταφέρνεις εύκολα. Τα αντιμετωπίζεις ίσως σαν τα κινητά τηλέφωνα. Τα κρατάς για τις βασικές τους λειτουργίες και γυρνάς το κεφάλι με απαξίωση σ’ όλες τις άλλες. Σου φτάνει που έχουν έξτρα δυνατότητες. Δεν είναι απαραίτητο να ξέρεις και τι να τις κάνεις…

Με το Sync, το Twitter, τον LastFM, το Flickr, ή το Facebook, όμως; Δεν γίνεται να είσαι ολίγον έγκυος. Θέλει συμμετοχή, «φροντίδα και προδέρμ». Δεν μπορεί να γίνεις με το ζόρι κοινωνική έτσι απλά, για να λες πως «δικτυώθηκες». Να λες πως είσαι μέσα σ’ όλα. No way!

Tech-problems

[photo via Tim (frumbert) | License: CC-BY]

Κι αυτά είναι μόνο η κορφή του παγόβουνου. Κάτω από την επιφάνεια κρύβονται εφαρμογές κι υπηρεσίες με ακόμη πιο δύσκολα ονόματα, απαιτήσεις και προορισμούς. Πώς βρίσκεις το δρόμο σου μέσα σ’ όλα αυτά; Ψάχνοντας, χρησιμοποιώντας, δοκιμάζοντας και απορρίπτοντας. Κυρίως απορρίπτοντας…

Με μια εξαίρεση: κρατάς όσα σου χαρίζουν την αίσθηση της προσωπικής επαφής! Όσα σου θυμίζουν πως δεν είσαι ούτε αριθμός, ούτε συνθηματικό, αλλά άνθρωπος με σάρκα και οστά, και κυρίως… τεχνικά προβλήματα!

~ από Mara Lisha στο Μαΐου 6, 2008.

7 Σχόλια to “Άνθρωπος με σάρκα, οστά και… τεχνικά προβλήματα!”

  1. «Κάτω από την επιφάνεια κρύβονται εφαρμογές κι υπηρεσίες με ακόμη πιο δύσκολα ονόματα, απαιτήσεις και προορισμούς. Πώς βρίσκεις το δρόμο σου μέσα σ’ όλα αυτά; Ψάχνοντας, χρησιμοποιώντας, δοκιμάζοντας και απορρίπτοντας. Κυρίως απορρίπτοντας…»
    Συμφωνώ μαζί σου! Κυρίως απορρίπτοντας!
    😉

  2. Συμφωνούμε… δια της απορρίψεως δηλαδή 🙂 Χαίρομαι για την επίσκεψη & τη γνωριμία.

  3. Καταπληκτική γραμματική και συντακτικό, ειλικρινά στο λέω, το τι έχουν δει τα ματάκια μου στα μπλογκς…Κι αυτά που γράφεις μ’ αφορούν, οπότε θα τα λέμε!

  4. καλησπέρα επιτέλους ξέκλεψα λίγο χρόνο να σε επισκεφτώ (από το πρωί το ήθελα). πάρα πολυ όμορφο blog και με χροιά νοσταλγίας το κείμενό σου. μάλλον έχουμε ταυτιστεί αυτό το διάστημα. επέτρεψέ μου να σε διαβάσω με την άνεσή μου και να επανέλθω. Nice to meet you!

  5. Καλως σε βρήκα! Υπέροχο blog, εξίσου υπέροχο ποστ! Θα τα λέμε πιο συχνά!

  6. @ elf: Περί γραμματικής, σου άφησα σχόλιο στη «Ζωή μετά το Θεό» 🙂
    Ευχαριστώ πάντως, με τιμά ιδιαίτερα η επισήμανσή σου.
    Έχω δει κι εγώ απίθανα πράγματα – κι όχι μόνο στα blogs!

    @ Nicky: Ενός καλού ποστ, μύρια κακά έπονται! 😛
    Μόλις βρω χρόνο, που ποτέ δε βρίσκω, θα ανανεώσω και τα αγαπημένα μου blogs στο blogroll. Απέκτησα πολλές φίλες και φίλους σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και τα ‘χω (τεχνολογικά) χαμένα!

  7. Ναι σε όλα!

    Ναι στο συντακτικό σου,
    Ναι στη θεματολογία σου,
    Ναι στο πλούσιο σου λεξιλόγιο!

    Ο Παππούλης του ΣΕΠ (αν είχε κάποια σχέση με το άθλημα) θα έπρεπε να σε ψήσει να γίνεις συγραφέας!

    Θυμάμαι όμως κι εγώ πως ήταν τα πράγματα στο ΣΕΠ.
    Ώιμε! Ηταν το σημαντικότερο μάθημα και οι άρτια καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί μας φρόντιζαν να το κάνουν να φαίνεται ως το πλέον περιττό.

Σχολιάστε

 
