Cuil (is) down and twitty (.gr)

[photo via Mara Lisha on Flickr | License: FU]

Ο κόσμος των blogs, και δη των ελληνικών ή ελληνόφωνων, μοιάζει να είναι υπερβολικά τεχνοκεντρικός. Εξαιρώντας το κομμάτι εκείνο που παπαγαλίζει ειδήσεις των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης – χωρίς να θέτει στο τραπέζι της συζήτησης κάτι νέο, και αδιαφορώντας για το κομμάτι που εθίζεται σε κιτρινισμούς και ανυπόστατες καταγγελίες, αυτό που απομένει είναι μια ανομοιογενής στρατιά ιστολόγων με φανερή εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Άσχετα αν γράφουν για φιλοσοφία, μαθηματικά, ιστορία, πολιτική ή την προσωπική τους ζωή, οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν να χειρίζονται πρωτίστως τον ελληνικό λόγο και δευτερευόντως τις διαθέσιμες εφαρμογές, που ο ψηφιακός μας κόσμος προσφέρει αφειδώς (και δωρεάν ως επί το πλείστον).

Είναι η ενασχόληση με τα blogs που μοιραία σε οδηγεί σ’ ένα δρόμο γεμάτο νέες εφαρμογές, γεμάτο νέους τρόπους διασύνδεσης της ταυτότητάς σου με άλλες. Ακολουθώντας αυτό το δρόμο βρέθηκα να έχω άποψη για θέματα και «προϊόντα» που μέχρι πρόσφατα έμοιαζαν ξένα προς την καθημερινότητα μου. Για παράδειγμα η μηχανή αναζήτησης του Google για μένα, όπως και για το 95% των χρηστών του διαδικτύου στον πλανήτη υπάρχει αξιωματικά. Η ύπαρξη και η χρήση της δεν αμφισβητείται. Ήταν εκεί πριν από μας. Πιθανότατα να είναι εδώ και μετά από μας… αφού κατάφερε κι έγινε ρήμα στα αγγλικά (to google), ενώ προσωποποιήθηκε και στα ελληνικά (ο Γούγλης).

Παρομοίως και για τον Internet Explorer ή τα Windows. Απλά και μόνον η κατοχή προσωπικού υπολογιστή σήμαινε (και ως ένα σημείο σημαίνει και σήμερα) την παράλληλη χρήση του λειτουργικού της Microsoft και της περιήγησης στο διαδίκτυο μέσα απ’ τα «παράθυρα» του IE.

Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες… εμ, ο Firefox ήθελα να πω!

Ο Firefox κατάφερε να καταρρίψει τη θεωρία που θέλει τους «μεγάλους» (σε κεφάλαια, σε μέγεθος εταιρείας, σε επενδύσεις κλπ.) να επικρατούν έναντι των μικρών ή των νέων στην αγορά. Η καινοτομία, η ευχρηστία και το localization (σ.σ. η μετάφραση και προσαρμογή μιας υπηρεσίας ή προϊόντος στη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα ενός τόπου) αφύπνισαν άγαρμπα τους «γίγαντες» που τώρα τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις. Είναι αξιοσημείωτες οι «κλεφτές ματιές» και οι ορέξεις που προκαλούν στους μεγάλους του χώρου υπηρεσίες όπως το Facebook και το MySpace, που μοιάζουν να οδηγούν σε ανατροπές στη διαφήμιση, ακόμη και στη διάθεση των προϊόντων της κραταιάς μουσικής βιομηχανίας!

Με δεδομένες αυτές τις σκέψεις, αντιμετώπισα δυο νέα προϊόντα-εφαρμογές που παρουσιάστηκαν πρόσφατα, …«απ’ τη σκοπιά του απλού χρήστη».

[photo via Mara Lisha on Flickr | License: FU]

Το cuil.com είναι μια μηχανή αναζήτησης. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Είναι όμως (η αναζήτηση στο διαδίκτυο) η πεμπτουσία της ενασχόλησης μας μ’ αυτό. Είναι η αρχική μας σελίδα και η πρωταρχική μας ανάγκη. Αν παρομοίαζα την ανάγκη της ύπαρξης μιας μηχανής αναζήτησης με τις υπόλοιπες καθημερινές μας ανάγκες θα την κατέτασσα στις λεγόμενες «πρώτες ανάγκες», όπως τα «είδη πρώτης ανάγκης», π.χ. ψωμί, λάδι, χαρτί υγείας – φως, νερό, τηλέφωνο…

Δεν είναι όμως τόσο ανατρεπτική η είσοδος του Cuil στο παιχνίδι της αναζήτησης, για να λαμβάνει τόσο μεγάλη δημοσιότητα η έναρξη της λειτουργίας του ή να μας ξεβολέψει απ’ τις συνήθειές μας. Καταλαβαίνω πως ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η αναζήτηση, με κατηγοριοποίηση εννοιών και λέξεων κλειδιών, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε την πληροφορία – που έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά το αποτέλεσμα είναι πτωχό. Καταλαβαίνω επίσης και την προσδοκία που δημιουργεί η ομάδα που απαρτίζει το roster του Cuil, με την παρουσία πρώην εργαζομένων – συνεργατών της Google. Όλοι περιμένουμε κάτι καλύτερο, ίσως κάποιο επτασφράγιστο μυστικό που θα διαρρεύσει στον απλό κοσμάκη, αλλά το μόνο που φαίνεται να λαμβάνουμε είναι ασυμβατότητες αναζήτησης περιεχομένου σε Unicode. Κοινώς, δυστοκία απόδοσης σωστών αποτελεσμάτων όταν το περιεχόμενο είναι σε γλώσσα που δεν ανήκει σ’ αυτές που χρησιμοποιούν το λατινικό αλφάβητο (όταν δεν είναι «down» η υπηρεσία). Δικτυακός μεσαίωνας δηλαδή!

Από την άλλη, το μαύρο φόντο που θυμίζει τις οικολογικές ανησυχίες κάποιων προς την Google, και η διάταξη των αποτελεσμάτων σε μορφή ηλεκτρονικού μαγκαζίνο, με κατηγορίες και προτάσεις πιθανών λημμάτων αναζήτησης πράγματι δείχνουν μια τάση προς καινοτομία, στο ήσυχο μέχρι χθες τοπίο της «αναζήτησης». Ο χρόνος και τα κεφάλαια που θα επενδυθούν στο μέλλον πιθανότατα να ανοίξουν εκ νέου συζητήσεις για το αν το μέσο είναι η πληροφορία ή αν η πληροφορία είναι το μέσον και φυσικά, πως αυτή (η πληροφορία) θα αναζητείται…

[photo via Mara Lisha on Flickr | License: FU]

Στον αντίποδα πάλι της απογοήτευσης από το Cuil, έρχεται ο ενθουσιασμός της πρώτης επαφής με το twitty.gr!

Το twitty με αφόπλισε από την πρώτη μας «συνάντηση». Απαλλαγμένο από τις υπερμεγέθεις ροζ και σιέλ φάλαινες του twitter, με τις συνοδευόμενες παύσεις λειτουργίας, περιόρισε ευχάριστα τον ωκεανό των επαφών σ’ αυτές που ομιλούν… την ελληνική. Τη στιγμή που έκανα την κίνηση να κλείσω το κεφάλαιο του microblogging λόγω αδυναμίας… σύνδεσης με το σέρβερ, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο, που ελπίζω πως θα καταφέρει να πετύχει σύντομα και να αποτελέσει την «default» επιλογή των ελλήνων blogger.

Ακολουθήστε με άφοβα στο twitty 🙂

Μια πρώτη ματιά στην ελληνική μπλογκόσφαιρα για το Cuil:

Cuil Search Engine | pestaola.gr

Cuil, Γιατί οι googlers ξέρουν το μυστικό | internetakias.gr

Cuil, είναι το νέο Google? | Giama’s Weblog

Cuil | Tech News in Greek

και κάποιες πρώτες τοποθετήσεις (en):

Cuil, The Dark, Mysterious Version of Google | Mashable.com

Ex-Google employees launch rival search engine Cuil | NowPublic.com

Advertisements

~ από Mara Lisha στο Ιουλίου 29, 2008.

5 Σχόλια to “Cuil (is) down and twitty (.gr)”

  1. Simple is better: αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι το σημαντικότερο για μία μηχανή αναζήτησης. Εκεί χάνει το cuil έναντι του γούγλη. Όταν ψάχνω για κάτι στο νετ, θέλω ταχύτητα και εύκολο έλεγχο των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Δοκιμάζοντας το cuil μου έλειψαν και τα δύο.

  2. Πω πω..τι πληροφορίες βρε παιδί μου είν’ αυτές;;
    Πάω να ψαχτώ!

  3. Καλά, το όλο κείμενο μου φαίνεται πολύ σέξι, προπαντός επειδή δεν καταλαβαίνω σχεδόν τίποτα. Πώς το λες αυτό για τους μπλόγκερς που ξέρουν να χειρίζονται τις νέες εφαρμογές – ε, καμία σχέση! Παρόλα αυτά, το Firefox μου το κατέβασε μια φίλη μου σχετική και το χρησιμοποιώ, όχι ότι με νοιάζει κιόλας.
    Μολύβι και χαρτί, αν μπορούσα να μιλάω μαζί σας έτσι θα το έκανα χωρίς δεύτερη σκέψη.
    Μου έλειψες, γλυκιά μου πανέξυπνη φιλενάδα! Πώς είναι το καλοκαίρι σου εκτός οθονών;

  4. @ linguafranca
    Google αγαπητέ μου!!!! Ο παλιός είναι αλλιώς….

    @ manetarius
    Μεγάλη χαρά που σε παροτρύνω να ψαχτείς.
    Μην θεωρήσεις σε καμιά περίπτωση όμως, πως είμαι κανένα φρικιό του διαδικτύου!!!! Λίγα πράγματα ξέρω κι εγώ….

    Ξωτικό μου γύρισες! Μας έλειψε πολύ η πένα σου….
    Όπου και να γράψεις εσύ, είμαι σίγουρη πως θα γράψεις θειικά. 🙂
    Το καλοκαίρι sucks!!! Θα έρθω κι από τα μέρη σου να τα πούμε….

  5. Εγώ έβαλα στο Cuil να ψάξει το όνομα του blog μου, και δεν βρήκε τίποτα. Ή η database του είναι χάλια, ή εγώ είμαι μεγάλη ψωνάρα και νόμιζα ότι θα ήταν παγκοσμίως γνωστό (το blog μου) ή και τα δύο…
    Σε κάθε περίπτωση -> (auto)google!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: