Η δασκάλα με τα διαδικτυακά μάτια…

Της Βούλας Γαβριήλ

Διαδίκτυο: σημαντικό για τον επιχειρηματία και τον άνεργο, τη νοικοκυρά και την πολυάσχολη, για «γέρους» και νέους, για μαθητές και δασκάλους.
Γιατί σημαντικό; Ίσως γιατί μας ταξιδεύει, μας ενημερώνει, μας διασκεδάζει…
Οι μαθητές γοητεύονται απ’ αυτόν τον καινούριο κόσμο: εναλλαγή εικόνων, πλούτος πληροφοριών χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες και χωρίς να είναι απαραίτητη η αποστήθισή τους, επικοινωνία με μαθητές απ’ όλο τον κόσμο, ανταλλαγή απόψεων…
Οι δάσκαλοι πάλι από την πλευρά τους, στις σελίδες του διαδικτύου και έξω από τα στενά όρια του βιβλίου βλέπουν το διάλογο να ζωντανεύει, τα ερεθίσματα να πληθαίνουν, οι απορίες να αποκτούν ευρύτερο φάσμα.
Ο καινούριος κόσμος που μοιάζει «ατελείωτος» και που ανοίγεται μπροστά στα μάτια των μαθητών, εξάπτει τη φαντασία και έτσι «ανοίγει την όρεξη» για περαιτέρω πληροφορίες και επεξηγήσεις.
Γνωστά όλα αυτά. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται εδώ είναι: το διαδίκτυο τείνει να αντικαταστήσει το δάσκαλο; θα μπορούσε άραγε;
Μπορεί ποτέ η απρόσωπη πληροφόρηση όσο πλήρης και αν είναι να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή δασκάλου και μαθητή;
Όχι, κατά τη γνώμη μου…
Ο  δάσκαλος είναι αυτός που θα κοιτάξει και θα χαμογελάσει στα άλλοτε φοβισμένα και άλλοτε απορημένα μουτράκια των μικρών μαθητών  που περνούν το κατώφλι του σχολικού κτιρίου για πρώτη φορά.
Το βλέμμα του μαθητή μόνο ο δάσκαλος μπορεί να το δει και να το «διαβάσει».
Το τρέμουλο της φωνής του μόνο εκείνος μπορεί να προσπαθήσει να το σταθεροποιήσει και την ανασφάλειά του με ένα μπράβο να την κάνει σιγουριά.
Ο εκπαιδευτικός είναι αυτός που θα του δείξει το δρόμο για το σωστό διάλογο, για το σεβασμό στις απόψεις του συνομιλητή, αυτός που θα του εξηγήσει την αναγκαιότητα της προσφοράς και όχι μόνο της απαίτησης.
Σχολείο δε σημαίνει: « σκύβω το κεφάλι στο βιβλίο και δεν το σηκώνω αν δεν το ξέρω απ’ έξω». Είναι πολλά περισσότερα απ’ αυτό.
Όλα τα παραπάνω, βέβαια, δεν αναιρούν τη σημαντικότητα του διαδικτύου, με τους σωστούς χειρισμούς πάντα. Το διαδίκτυο χρειάζεται και ίσως και να επιβάλλεται. Καλό θα ήταν να αποτελεί σημαντικό εργαλείο στην πορεία της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο με καθοδηγητή έναν σωστά ενημερωμένο δάσκαλο πάνω στις λειτουργίες του.
Έκανα την παραπάνω αναφορά όχι  για  να επαινέσω το ρόλο κάποιου, ούτε για να κατακρίνω κάτι άλλο. Το έκανα γιατί θεωρώ πολύ σημαντικό το να μπορεί κάποιος να βάλει ένα λιθαράκι στην ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός παιδιού και ένας δάσκαλος μέσα από την καθημερινή επαφή ίσως το πετύχει…

Να ευχαριστήσω τον Στέφανο και το Επίκαιρο που μου έδωσε τη δυνατότητα να το αναδημοσιεύσω. Δυστυχώς, η κυρία Γαβριήλ δεν έχει δικό της blog, για να της αποδώσω τα εύσημα αλλά ελπίζω να δεχθεί τις ευχαριστίες μου από εδώ.

Advertisements

~ από Mara Lisha στο Φεβρουαρίου 26, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: