Τι περίμενες να σου στήσουν; Ανδριάντα;

«Δεν γίνεσαι κακός άνθρωπος, απλά έτσι γεννιέσαι», έλεγε η γιαγιά μου, αλλά ήμουν πολύ μικρή για να το καταλάβω. Τα χρόνια πέρασαν, η γιαγιά συγχωρέθηκε κι εγώ κάπως αργά θυμήθηκα την συμβουλή της.

Δεν ξέρω γιατί μου πήρε τόσο χρόνο, για να καταλάβω την αθλιότητα που ενυπάρχει στις σχέσεις των ανθρώπων, μα ειλικρινά σας λέω, έπεσα από τα σύννεφα την πρώτη φορά που διαπίστωσα ότι όλα – μα όλα – γίνονται για το συμφέρον.

Αυτό που μ’ ενόχλησε πιο πολύ, είναι όταν «χτυπήθηκα» από άνθρωπο που εκτιμούσα κι αγαπούσα βαθειά. Η «σκοπιμότητα» για μένα ήταν λέξη των πολιτικών. Δεν ταίριαζε στο λεξικό μου και δεν είχα μπει στην διαδικασία να κάνω search στον Μπαμπινιώτη. Αφού δεν  επηρέαζε την καθημερινότητα μου, δεν είχα και λόγο. Εγώ είχα γύρω μου ανθρώπους, που για πάνω από μια δεκαετία μοιραζόμασταν μόνο τις αλήθειες μας. Διακοπές, βόλτες, δανεικά, μα ποτέ γκόμενους… Δεν υπήρχε αίσθηση ή παραίσθηση. Όλα ήταν «κρύσταλλο» στην νεοελληνική!

Οι φίλοι παντρεύτηκαν, οι παρέες άλλαξαν, ο έρωτας ήρθε κι εγώ απογοητεύτηκα. Διαπίστωσα εν μέσω οικονομικής κρίσης ότι οι κρίσεις γίνονται παρακρούσεις! Δεν αδιαφόρησα, βοήθησα και με το παραπάνω. Είναι για το καλό τους έλεγα, μα που μυαλό τότε. Η πίκρα ήρθε αργότερα… Μεγαλύτερη κι απ’ αυτή της σοκολάτας υγείας…

«Αυτό που μετράει στην ζωή, είναι να βοηθάς όταν μπορείς, αυτούς που σε χρειάζονται» έλεγε η γιαγιά μου αλλά αυτή ζούσε σ’ άλλες εποχές. Ίσως στον  καιρό της να ήταν πιο απλοϊκοί οι άνθρωποι και να διακατέχονταν από αισθήματα ειλικρίνειας κι αγάπης. Ίσως πάλι, επειδή ζούσαν σε άλλη πατρίδα κι είχαν να κάνουν μ’ άλλους ανθρώπους, να κρατούσαν την ράτσα τους και να  αλληλοϋποστηρίζονταν.

Στον 21ο αιώνα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Δεν γίνονται χάρες χωρίς αντάλλαγμα. Compredo;

Γιατί αν πέσεις στην λούπα και βοηθήσεις, τις περισσότερες φορές καταντάς γραφικός. Ενίοτε γίνεσαι και ο περίγελος. Θέλεις της παρέας; Των συγγενών; Της οικογένειας;  Χάνεις το κύρος σου. Απομακρύνεσαι από τους γνωστούς και φίλους, η ντροπή σε κάνει να κατεβάζεις ρολά…

Κατά βάθος όμως δεν περιμένεις να στο ανταποδώσουν, περιμένεις τουλάχιστον να στο αναγνωρίσουν. Τους στήριξες, τους χαρίστηκες, τους πίστεψες, τους ακολούθησες. Και πιο το όφελος; Σου έδειξαν την πόρτα τη στιγμή που τους χρειάστηκες.  Δεν είχαν τίποτα άλλο να κερδίσουν από σένα, σε ξεζούμισαν και σε πέταξαν όπως μια μπανανόφλουδα στον δρόμο. Που πας ρε φουκαρά Καραμήτρο; Τόσο καιρό δεν κατάλαβες τι είχες στον κόρφο σου; Δεν έβλεπες πως σε χρησιμοποιούσαν για τις δικές τους επιδιώξεις; Τι περίμενες να σου στήσουν; Ανδριάντα;

~ από Mara Lisha στο Φεβρουαρίου 20, 2010.

13 Σχόλια to “Τι περίμενες να σου στήσουν; Ανδριάντα;”

  1. ..όλοι είναι κακοί μέχρι απόδειξης του εναντίον..έτσι λειτουργω πλέον…αναγκαστικά για να επιβιώσω..δυστυχώς!
    καλώς μα ς ήρθεςςςς!

  2. Όλοι χρυσό μου! χα χα χα
    Καλώς σας βρήκα! Δειλά, δειλά ξεκινώ ξανά 🙂

  3. Μη μασάς. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.
    [υπάρχει θεία δίκη για αυτούς πάντως-keep that in mind]
    Κατά τα άλλα τίναξε το μαλλί πίσω και προχώρα , αφήνοντας τα πτώματα των φιδιών πίσω.

  4. χa xa xa xa
    Μόνο μια diva θα μπορούσε να δώσει μια τέτοια συμβουλή!!!
    Αυτό με το τίναγμα του μαλλιού θα το δοκιμάσω 🙂

  5. Ποιός σε πείραξε ωρέ…να πάω να του σπάσω τα μούτρα???
    Ε????
    (αν είναι χειροδύναμος…θα του τραγουδήσω… που είναι πιο σκληρή τιμωρία…..)

    Δεν συμφωνώ με τους παραπάνω…
    Αμα δεν το’χεις να είσαι κακός… καταπιέζεσαι… όταν προσπαθείς να γίνεις….
    Απλά μάθε να απολαμβάνεις την πίκρα..και τα δάκρυα….
    Τόσο απλά… τόσο τίποτα…..
    Η μεγαλύτερα χαρά βρίσκεται στο «δίνω»….
    Ολα τα αλλα είναι μίζερα….

    :-)))

  6. akanonisti
    Δεν είναι άντρας, είναι γυναίκα αυτή που με πείραξε. Της έκανα όλα τα χατίρια, της φέρθηκα ντόμπρα, την ανέχτηκα με λίγα λόγια αρκετό διάστημα! Κι αυτή πρόδωσε ότι με πονούσε…

    Για το τραγούδι, μήπως να το ξανασκεφτούμε; Θα είναι καλή τιμωρία!!!

  7. Ε καλά… τι άλλο θα ήταν????
    Οι γυναίκες είναι πιο κακιασμένες….
    άρα….
    ξύλο…μετά «μουσικής»…
    Διάλεξε άΖΖΖΖμααααα λέμε….
    Να είναι μεγάααααλοοοοοοοο και δύσκολο!!!!!!

    Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

  8. Θέλω ΑΝΤΖΕΛΑ λέμε!!!!!!!!!!!!!!

  9. Το Ποιά θυσίααααααααααααααααααα
    Ποιά θυσίαααααααααααααααααααααααααα
    εεεεεχειιιιιιιιι κάαααααααανειιιιιιιιιιιιιιι αυτήηηηηηη για σέεεεεεεναααααααααα????

    (το ξεσκίζω…το άΖμα λέμεεεεεεεεεεε…. έχει πολλές ψιλές νότες…και τρίζουν τα τζάμια….)

  10. Για να μην παρεξηγηθώ…Έκανε πράγματα που με ενόχλησαν πολύ. Εκ τον υστέρων έμαθα ότι είπε μυστικά μου στον άνθρωπο που αγάπησα πιο πολύ κι από την ίδια μου την ζωή!
    Γιατί έτσι όπως το έγραψα παραπάνω μπορεί να φανεί διαφορετικά χα χα χα χα

  11. Άσμα λέμε! Αυτό να τραγουδήσεις!!! Τα τζάμια τα πλερώνω εγώ… χα χα χα χα

  12. Εγώ διάλεξα…ποιό λέω χειρότερα…και το ξέρω…ΟΛΟΟΟΟΟ….
    Πρέπει να έχει σχετικούς στίχους???
    Αν ναι…. βρες εσύ ένα..και εγώ θα το διαβάζω….
    (ακόμα χειρότερα…)
    Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχααχ

  13. Αφιέρωσε όποιο θες κορίτσι μου! Αφού είπα πλερώνω!!! χα χα χα

Σχολιάστε

 
